Real Time Analytics

Livet På En Kant

Du kanske är med i mitt spel utan att du vet det.....

Publicerad 2012-02-05 21:11:00 i Vanlig vardag,

Den här helgen är snart till ända. Det har varit ganska skönt att vara ledig. Det känns som att jag inte gjort annat än att sitta på min stuga, men det är inte riktigt sant. Jag har ägnat mig åt att spela Jenny-spelet. Ni vet inte vad det är. Det är mitt eget lilla spel som jag spelar när jag har tråkigt. Mitt lilla livsspel. Det är svårt att förklara det och om jag berättar vad det går ut på kan jag inte fortsätta spela det.

Det är nämligen så att vissa av er ingår. Ni ingår i mitt lilla spel. Ja, kanske inte någon som läser här nu. Jag har vissa misstankar om vem som är min nya stalker och den skulle eventuellt delta. Det är inget man väljer. Jag spelar och kommer med oavsett ni vill eller inte. Det finns en som är lite svår att ta med i spelet för den spelar inte som andra medspelare. Den följer inga regler och det är svårt att beräkna utgången av spelet när den kör på egen bana och åt fel håll. De flesta andra brukar jag kunna få med. Det är inte så att jag är dum eller så. Jag har bara tråkigt och behöver vara lite beräknande en stund. Så, svårare än så är det inte.

Om vi tänker efter är det nog bättre att jag jobbar för då har jag inte tid att spela några spel. Då har jag ju fullt upp redan. Vi får väl hoppas att jag kommer in på kurserna jag sökte till för då underhåller det mig en stund också. Jag och Ante är verkligen lika. Vi har tråkigt efter ca 5 sekunder. Förut trodde jag att alla var som jag, men så är det tydligen inte. Ni andra tänker inte så mycket som jag. Jag har jobbat mycket på det här med tänkandet genom livet och nu är de flesta tankarna positiva. Jag vet att bloggen kan vara lite deprimerande ibland, men det är bara för att jag då blir av med det negativa när jag skriver. Så fort det är printat är det i princip borta.

Nu ska jag och V snart gå ner till stallet igen. Vi tog av hästarna täckena för att lufta pälsen lite och hoppas att vattenkopparna tinar lite när hästarna är inne. Hoppas är gratis och kostar inte ens något arbete. Om det inte har hänt får vi fixa lite hinkar till dem istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela