Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det här med nya grannen

Publicerad 2012-02-02 15:02:40 i Vanlig vardag,

Jag känner ju inte min nya granne, men jag har ett litet orosmoment gällande dem. Jag säger dem, eftersom jag menar även hans kollegor som var in där den dagen jag hämtade elkabeln. Eftersom jag alltid oroar mig för att alla ska tycka att jag är dum i huvudet, så är det så även i det här fallet. Jag måste också räkna ut hur det skulle gå till.

Så här ligger det nämligen till. Jag vet med säkerhet att jag är omnämnd på den arbetsplatsen eftersom min Hyresvärd har pratat om mig där, mer än en gång. På den arbetsplatsen jobbar även den som tidigare är omnämnd som Mr X, Mustangmannen och även en gång som idioten. Iaf vet jag att han tycker att jag är dum i huvudet och en idiot, och jag är fan rädd att han ska ha sagt något om mig till sina kollegor och att de nu har förutfattade meningar om mig. Det känns inget bra. Jag vet också att jag är lätt paranoid.

Nu måste jag tänka på det här ibland och jag borde ägna tiden åt annat. Det är alltid lättare att skriva om sina tankar och ibland går det faktiskt över när det är printat på papper. Nu snurrar ju inte jorden runt mig, även om jag skulle önska att det var så, och sannolikheten att jag skulle vara så viktig att jag blir diskuterad är väl ganska minimal. Jag kanske helt enkelt har för hög tro på mig själv.

Just här och nu ska jag gå ner till stallet och göra iordning där. Idag tänkte jag inte rida någon häst. Ante gick ett lätt pass igår och han var lite pigg, men det kändes inte helt bra ännu. Norton har gått ganska mycket senaste tiden och får vila även han idag. Dessutom är det skitkallt ute och inte alls så roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela