Real Time Analytics

Livet På En Kant

Första "start" blev 63,64%

Publicerad 2012-04-08 21:08:40 i Vanlig vardag,

Jag skrev ju i morse att jag helst av allt ville ha över 66%, men att jag kände att det var orimligt. Alltså allvarligt! 63,64% är INTE långt bort. Betänker man sedan att jag och Norton har tränat dressyr-dressyr för tränare EN ENDA gång på våra tio år tillsammans är det fett jävla bra. Gör om det om du kan!?

Det var ju som jag sa att skritten inte blev topp. Det blev ett litet, eller två eller kanske tre travinslag och vi fick en femma bara. Serpentinbågarna fucked jag själv upp och det blev också femma på den. Ökningarna i trav blev också femmor. Hon tyckte inte att han hade jämnt påskjut så jag får helt enkelt kolla upp honom. Kan vara som jag sagt ett tag att han behöver trycka till sin gamla fläkskada hos kiropraktorn. Jag kan faktsikt erkänna att han hade lite ont i ryggen igen. Jag måste ta reda på var det kommer ifrån. Han har ju inte haft ont innan och jag skumpar rätt mycket i trav. Det kan bero på det. Jag måste bara bättra nedsittningen. Fick tips om hur jag skulle sitta istället idag. Det var toppen.

Jag fick två 8:or. En på halt rakt över och en på sista halten. Det är roligt, för vi har haft lite svårt att få till halterna innan. Överlag hade jag mest 7:or och sedan sex 6:or.

Jag bad domaren innan att hon skulle vara hård och döma som om det vore en tävling och det hoppas jag innerligt att hon gjorde för jag vill inte åka ut och ha 10% mindre på en likvärdig ritt.

Det JAG tyckte var bra var att jag tycker att jag kunde rida programmet bra med vägarna och så. Jag tycker också att jag kunde rätta små fel och fixa till snyggt det som blev lite "genvägar" och dylikt. Överlag är jag nöjd med våran ritt. Det jag tyckte var sämst som jag klantade till var serpentinbågarna där jag råkade lägga till innerskänkeln fel så vi fick ett galoppinslag och bågarna var sjukt ojämna.

Här är programmen. Punkterna med koefficient borde jag kunna höja lite. Tror att jag i min glada "ungdom" hade 7 någon gång på sits. Borde väl kunna få till det på andra saker också. Jag menar det är ju ändå Norton jag har. Kungen av hästarna!



Här är en bild från fotograf tillika filmare. Hon lovade att film på själva programridningen skulle komma om någon dag. Så ni får helt enkelt hålla till godo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela