Real Time Analytics

Livet På En Kant

Enträgen vinner, om det så bara är över sig själv!

Publicerad 2011-09-30 21:34:07 i Vanlig vardag,

Idag red jag bara Ante. Han har blivit helt suverän. Varje ridtur känns bättre än det förra och det är jätteroligt. Det som är lite svårt med honom är att det är så liten skillnad mellan det han inte lyssnar på alls och det han anser är alldeles för stark hjälp. Jag ska försöka förbättra formen överlag och få galoppen stadigare. Just nu byter han lite nu och då, speciellt fram och i högervarv. Det blir bättre det också. Nu tänkte jag på det jag vill förbättra och jobba med innan jag ska träna första gången.

Det jag sedan hoppas med träningen är att jag tillsammans med tränaren ska kunna ska en röd tråd. Jag vill verkligen kunna hitta tillbaka till ambitionen jag hade om att bli bättre. Senaste tiden har jag inte haft någon tränare och det med tränaren var nästan dödsdomen. Jag har varit utan honom förut och jag hittade aldrig någon bra. I brist nu på bra hopptränare hittar jag istället något jag hoppas ska vara en supertränare i dressyr.

Jag vet att Ante inte är någon framtida superstjärna inom grenen dressyr, men jag hoppas ändå att han ska kunna bli något och jag vill självklart träna för att tävla och givetvis är det enda jag är ute efter seger. Om jag inte kan vinna är det ingen idé att ställa upp i en tävling enligt mig. Seger är det enda som räknas. Allt annat är ett misslyckande för mig. Om jag inte vinner går jag hem och bokstavligen nöter in det som fattades för seger. Jag kommer tillbaka med ett nytt försök och vinner jag inte då, tränar jag enträget på det som inte var perfekt den gången. Så kör jag tills jag har min seger. Ibland kan segern vara över en själv också. Jag kanske bara måste vinna över mig själv om det så bara betyder att jag vinner genom att ställa upp, så har jag fått min seger genom att våga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela