Real Time Analytics

Livet På En Kant

Bonde söker fru, Bonde söker bög eller Bonda söker lebb?

Publicerad 2011-09-14 20:00:38 i Vanlig vardag,

Nu ska jag sätta mig och titta på Bonde söker fru. Jag brukar inte se på TV, men idag ska jag göra det av två anledningar. Ett, jag vill se Pär-Ola Nyström och sedan hörde jag igår att en som jag känner till i området häromkring syntes tydligen på trailern till det här avsnittet.

Jag har funderat lite över det här programmets namn Bonde söker fru. Ett år borde det ha hetat Bonde söker bög. I år borde det ha hetat Bonda söker lebb. Eller, har jag fel? Är det rätt att kalla en man som är bög fru? Bonde är väl egentligen benämningen på yrket och har inget genus, men en Bonda söker lebb är ju ändå med. Visserligen söker hon en fru, fast om vi ska vara riktiga ordpoliser borde det heta Bonde söker partner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela