Real Time Analytics

Livet På En Kant

Idag har jag och hunden arbetat

Publicerad 2011-10-08 17:46:44 i Vanlig vardag,

Det där med att jag och hunden har arbetat har olika definition beroende på om ni frågar mig eller hunden. Hunden anser att vi har arbetat och gjort allt tillsammans. Jag vill nog lite mer påstå att han springer runt med sin boll och leker medan jag arbetar, men då svarar han bara att han kontrollerar att jag utför arbetet som jag ska. Han är nämligen självutnämnd arbetsledare.

Idag var det värsta kaos när jag tog ut hästarna. Först när jag tog ut mina egna undrade jag vad det var när hästarna studsade runt och hunden skällde hela tiden. Det tog inte många sekunder innan jag insåg att hunden fått värsta tokdampanfallet och vallade hästarna som värsta galningen, Norton dampade loss på hunden och hoppade upp med alla fyra i luften samtidigt och gjorde en karatekid spark med ena frambenet mot hunden varpå den fick ännu mer vallningsdamp. Hunden fortsatte till Ante som lackade ur totalt på hunden och satte sin karatekidspark rakt på hunden. Ante tog de säkra före det osäkra och använde ett bakben istället. Den lilla incidenten var avklarad efter det. Hunden blev sur och ville åka hem så han sprang mot närmsta öppna bagagelucka för att hoppa in i en bil för hemfärd. Jag avfärdade hans initiativ.

Efter det tog jag ut trollen Bradstone Brothers och tänkte (väldigt korkat så här i efterhand) att de nog skulle stå kvar medan jag hämtade Kometen om jag bara stängde övre grindhandtaget. De gjorde de inte. Knoll och Tott, Knoll kan även kallas Musselini, knallade tacksamt ut ur hagen. Har ni någonsin tappat två (svarta) shetlandsponnyer? Inte? Jag kan tala om att de vill inte gå in igen. L hjälpte mig att ta ut Kometen medan jag gick med Blixt och Dunder till hagen. Väl vid hagen fick Blixt damp och blev komplett galen. Dunder blev rädd för Blixt och ett tag sprang en framåt och en bakåt. när väl båda tog sig framåt igen sprang de naturligtvis för kung och fosterland och jag var tvungen att släppa både. Samtidigt passade Musselini på att dyka upp. Behöver jag säga mer om circusen som blev.

Herregud säger jag bara. Musselini fick jag tag på men Tott hade ingen lust att bli fångad och jag blev arg och gick för att äta frukost istället.

Här är lite bilder från dagen. Hade tänkt ta en på Knoll och Tott, men det glömde jag bort.


Vson agerar våg när jag gör höpåsar. Just den här vägde 2,8 kg istället för 3 kg som den skulle. Han frågade om jag inte kan göra något rätt någon gång.

Jo, jag vet att det ser ut som en igelkott, men det är en bäver. Ante ansåg nämligen att Norton INTE skulle vara med på bild idag. Han sa att det var pinsamt och förnedrande vad Norton utsatte sig för.

Norton mockade nämligen hagen. Ante skämdes, men Norton kan ju inte rå för att han är bög och vill ha det renare än Ante i hagen.

Jag och Vson sorterade benskydd och vi kom (tyvärr) fram till att 10 framskydd och 8 bakskydd räcker till två hästar. Synd, för jag vill ju gärna ha fler.

Hunden börjar tycka att vi arbetat färdigt och undrar om det inte är dags att åka hem snart.

Sova kan man passa på att göra på vägen hem.

Kommentarer

Postat av: Stallchefen

Publicerad 2011-10-08 23:27:53

Bradstone Brothers, även kallade bröderna Houdini....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela