Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ni är för många negativistkonsulter.

Publicerad 2011-05-25 20:52:20 i Vanlig vardag,

Idag har inte varit en sån jättebra dag. Eller en person tycker jag riktigt bra om har jag konstaterat och det var väl egentligen ingen nyhet. Jag har aldrig tänkt så mycket på den personen och jag vet att det är många som inte är beredd att hålla med mig. Grejen är nog att jag gillar just den typen av personlighet. Jag vill veta var skåpet ska stå. På vissa plan är jag inte känslig för fem öre och kan ta skit om det behövs, men också vanlig kritik.

Sedan är det tyvärr två som dalat på min stege idag. Den ena har jag haft på känn sedan första gången jag träffade människan och den andra, ja, vad ska man säga, gräver sin egen grop djupare hela tiden. Nej, jag orkar inte hålla på och fundera mer över dem. Det måste vara jobbigare för dem att se sig i spegeln varje dag än att jag träffar dem ibland. Eller? Skit i dem. Sådana människor gör bara världen till en negativ och bitter plats.

Jag har ju gått från att vara negativistkonsult och helt ändrat bana och är lärling på Positivitetskonsulatet numer. Det är väldigt lärorikt och en mycket bra erfarenhet. I framtiden kommer jag garanterat att ha mycket nytta av det.

Faktum är att det känns som att många fler borde byta bana. Vi har på tok för många negativitetskonsulter. För någon dag sedan läste jag Metro på tåget och där var det en artikel om en kvinna som hade bipolär typ 1(eller någon annan siffra). Hon beskrev det som att när hon var dålig var allt svart. När jag läste artikeln om henne kom jag omgående att tänka på ett antal personer i eller runt omkring min omgivning, både förut och i nutid. Alltså helt galet. Det kanske är så att det är en hel del som går runt med någon form av psykisk störning ändå. Jag kanske är en av dem.

Mitt största problem är nog faktiskt att hjärnan är på On alldeles för mycket. Jag tänkte på det nu när jag gick från bussen till tåget. Enda gången den är riktigt avstängd är när jag sitter till häst. Då försvinner liksom tankarna och jag bara är. Känslan är skön, men jag vet inte om jag konstant skulle vilja vara i det tillståndet. Jaja, vi har väl alla våra sidor. Normal har ju aldrig varit mitt ledord direkt. Det kanske ni har märkt någon gång vid det här laget. Till skillnad från de flesta lär jag inte dö med brist på upplevelser iaf. Hellre som jag än att vara någon jävla bitter träskalle. Det finns det också tillräckligt av. Dem och negativistkonsulterna.

Nej, nu ska jag fundera vidare och fortsätta min lärlingstid på Positivitetskonsulatet.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-05-25 21:11:02

Håller fullständigt med. Hoppas nu att jag stannat kvar på min stegpinne eller kanske till och med klättra.

Livet är för kort för att bara hitta negativa saker överallt. Vad du än gör finns alltid något positivt som kommer utav det =D

positiv energi föder ännu mer positiv energi. Samma som att negativa energi får en på den nedåtgående spiralen som blir ännu mer negativ.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela