Real Time Analytics

Livet På En Kant

JÄTTEJÄTTEROLIGT

Publicerad 2011-05-06 22:18:13 i MB,

Jag trodde nästan att jag skulle dö idag. Helt galet! Jag visste inte om jag det var lycklig, glad, förvånad eller något annat det var meningen att jag skulle bli. I slutet på februari åkte MB iväg till stället där hon ska föla och det har inte hänt så mycket sedan dess. Jag antar väl att hästen blivit fetare, men that´s it liksom.

Idag när jag lite snabbt var inne på hemsida de har där hon står ser jag följande text:

"Pretty Arriba och Madame Blue sa härom dagen:
-Vi ska föla nu hörrudu där!!

Bevakningskamerorna på. Bädda boxar och hej å hå.

-Näää..sa Pretty. Grävde runt i boxen och sa nåt om att det är nog lite kallt.
-Näää..sa Madame och ställde sig så man enbart såg benen på henne i "häst-tv::n"
- Kul att du anstränger dig för oss och borstar och donar. Men..tja..vi har nog ångrat oss, just nu, i ett par timmar eller en vecka eller en stund.

Appråpå Madame. Nattkameror gör att all halm blir vit på bild. Då kan ni väl mycket väl tänka er hur en vit häst ser ut på natten i en fölbox?
-Vart tog hon vägen? Frågar Gunnar varje kväll.
-Hon måste ju stå kvar i boxen ju..fortsätter hans funderingar.

Som tur är har hon nästan svart man så när hon vänder runt så...-Där är hon!!
Vita hästar blir nästan genomskinliga i nattkameran ser ni.

Men föla?? Suck. Vaxdroppar och hela köret men inte nej."


Alltså fattar ni???? Fettot ska ju föla vilken dag som helst. Hon var beräknad till den 16-17:e, men nu borde hon ju föla vilken dag som helst.

Ni kan gå in och läsa och följa själva på Överberga Gård. Längst ner till vänster står det Överberganytt och där uppdaterar hon när något händer. Jag är bara så lycklig nu!!! Jag brukar typ bara rycka lite på axlarna, men jag blev uppriktigt glad och förväntansfull nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela