Real Time Analytics

Livet På En Kant

Till alla er prylnördar!

Publicerad 2011-03-06 22:05:09 i Hästarna,

Bara för att ni ska få er mättnad på prylarna vi hade kommer här en förteckning. Jag tycker sånt här är jävligt töntigt, men nu får ni en snygg förteckning iaf. Jag kallar mig inte på något sätt märkesfixerad vad gäller hästprylar, men jag inser ju samtidigt vad jag skriver. Sedan att jag tar på mig en vanlig "koftjävel" för 2300:- för att rida en sketen hoppning på, det fattar jag inte ens själv, men snygg är den. Bilder kommer som sagt så fort jag fått dem av Carro.

Ryttaren:

Hjälm: Jacson, vet inte vad modellen heter. Jag har den ju ändå bara vid hoppning, tävling och när jag rider Ante. Mössa funkar bra vid all annan ridning.
Ridbyxor: Mountain Horse
Tröja/kofta: Apriori, det är ju inte ett ridmärke, utan ett "vanligt" klädmärke.
Ridskor: Ariat
Shortchaps: Graninge
Sporrrar: Pessoa
Handskar: Roeckl

Hästen:

Sadel: Passier Comet FS
Sadelgjord: Norton, jag vet, samma som hästen.
Schabrak: Pfiff, har tillhörande luva, men jag glömde den.
Framskydd: Gråa Eskadron FlexiSoft
Bakskydd: Vita Eskadron FlexiSoft
Förbygel: GlenGordon
Träns: Cliff Barnsby
Tyglar: Frank Baines gummityglar

Tydligen finns det ni som är intresserade av sånt här och jag säger bara varsågod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela