Real Time Analytics

Livet På En Kant

Norton är kungen av hoppbanan.

Publicerad 2011-03-06 19:40:09 i Norton,

Idag var det då banhoppningsträning med Norton. Jag har ju inte ridit honom så mycket i vinter och egentligen känns det lite taskigt att gå in och hoppa bana då. Grejen är den att jag vill att han är lycklig och det var inte så högt vi hoppade. Vi hoppade bara 1 meter och idag räckte det faktiskt.

Norton blev taggad som jag vet inte vad av att det var andra som tittade på honom och var som vanligt en riktig showman. När jag började hoppa fram tyckte jag att han var ovanligt pigg och det visade han sig vara. Jag hade redan innan räknat ut att jag skulle komma att behöva ha pelhambettet idag eftersom han inte hoppat sedan vadå oktober-november någon gång, innan snön kom. Tur var väl det. Jag fick ta tag i honom ovanligt mycket och framför hindren var han het som en liten ponny eller nåt i den stilen. Vi hoppade runt banan och fick efter ett litet missförstånd lägga en volt eftersom det helt plötsligt blev skritt mitt i allt ihop. Annars gick det , men det kändes att vi inte hoppat på länge.

Dagen fyllde sin funktion. Norton fick vara kung och om ni frågar honom var det här OS-kval ett och han har kvalificerat sig till kval två. Ni kan inte komma och påstå något annat. Bilder kommer så fort jag fått dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela