Real Time Analytics

Livet På En Kant

Lediga dagen

Publicerad 2011-03-28 11:52:40 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Idag har jag lyckats ringa hovslagaren. Jag skulle återkomma i eftermiddag för att få en tid till tottohästarna. Sedan har jag också ringt till stället där MB bor numer och hon mådde bra. Hon har fått en kompis i hagen som hon uppfostrar med sin bestämda ton och ordning. Det är inte för inte som vi kallar henne polisen. Tydligen får den här andra tottohästen äta så länge hon är snäll och inte bråkar. Börjar hon bråka får hon inte äta med Mademouiselle. Ordning och reda är hennes ledord i livet.

Idag är jag också ledig och jag ska snart åka till stallet och ta hand om herr N och herr A. Igår piffade jag dem så att de såg ut som riktiga tävlingshästar och jag ska fortsätta idag. Snart har jag fått inspiration till att rida också. Det kommer att bli roligt. Jag vill att hovslagaren kommer först och fixar hovarna.

I veckan ska jag också försöka få hem en säck mat till Norton så det inte blir ett problem att den tar slut. Sedan han har fått maten ser han lite tunnare ut, men det är bara en synvilla. Han är inte tunnare utan ser bara mer ut som att han får bra mat och inte längre ser ut som ett hängbuksvin. Nu ska jag också börja rida honom lite och hoppas att hans ben håller bra och han kan bli lite riden. Grejen är den att när jag rider honom dunsar det liksom i backen för att jag sätter mer tryck i honom än andra. Det är då hans ben brukar bli lite svullet. Jag ska funder på vad jag ska göra åt det. Jag har provat Back on track på honom förut och det fungerade inte på honom. Något ska jag väl komma på. När jag rider brukar jag linda frambenen och jag tycker att det blir lite bättre.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-03-28 15:59:44

Skönt att du fått tag på Mattias =)

Säg till om du vill ha ridsällskap någon dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela