Real Time Analytics

Livet På En Kant

Långsam

Publicerad 2011-03-02 21:33:17 i Hästarna,

Ovanligt nog blev det här en lång dag i stallet. Jag vet inte vad jag gör, eller rättare sagt, vad jag inte gör. Idag kom jag på mig själv med att skylla på att jag gör annat medans jag mockar och nu undrar jag ju lite vad jag la in i "annat". Kommer inte på så där på rakt arm vad det är jag gör. Något tar ju ofantligt lång tid för mig och det enda jag faktiskt kommer på är: filosoferar om annat, men då får jag väl acceptera att det är det som är annat.

Ante var lite sämre i sitt ben idag och fick därför bara gå ut och lufta sig lite i solen med träns och ledtygel. Jag hoppas att han är bättre imorgon och att han kan få gå ut lite igen. Nu har jag inte möjlighet att släppa ut honom förrän på lördag, men då får det väl bli lördag han får gå ut nästa gång. Norton kanske kan få gå ut en sväng i hagen imorgon och på fredag. Nu måste han stå och hålla Ante sällskap inne för han dampar loss annars.

De har lagt ut en bild på MB på det nya stället och hon ser otroligt glad och lite lycklig ut. Det känns bra. Roligt att se.

Idag red jag Olke en sväng i ridhuset och det var jätteroligt. Jag är en riktig ridhus-lover och det kanske inte vore så dumt att skaffa ridhuskort ändå. Det kanske skulle ge mig lite inspiration tillbaka att rida. Olke var jättetrevlig att rida. Jag har funderat lite på min ridning och jag känner också att det skulle vara dags för mig att skaffa någon ny häst. Ja, inte att köpa då, men jag skulle behöva ett nytt "projekt" Norton och MB har ju varit alldeles för lydiga länge och det är liksom inte någon sport eller utmaning att rida dem. Något nytt som behöver lite utbildning skulle jag vilja rida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela