Real Time Analytics

Livet På En Kant

Världen ser alltid likadan ut!

Publicerad 2011-06-23 17:37:15 i Vanlig vardag,

Efter en liten visit på den närliggande stormarknaden(där även systembolaget infinner sig) är det bara att konstatera att världens är sig lik. Ja, kanske inte världen, men åtminstone dagen före midsommarafton i Sverige. Folk är tammefan hysteriska. Nu var jag inte in på Systemet, det räckte liksom med affären och där var nästan alla kassor öppna. Trots det var det köer.

Idag skulle jag gärna bo i Trollhättan. Där har man nämligen inte betalat ut lön. Nu menar inte jag kommunen utan Saab. Nej, deras pengar var tydligen slut. För mig är det bara synd att jag inte kunde svänga förbi en liten snabbis på deras stormarknad med Systembolag för där var nog inte köerna långa idag. Världen ter sig olika på olika platser.

Här istället, efter att shopping väl var gjord, var det en enorm hysteri på parkeringen. Den liknade mer autobahn med fri hastighet än en parkerinsplats. Vissa ansåg dessutom att utfarten var dubbelfilig. Kaoset var totalt! Fattar inte att Svensson aldrig lär sig. Om bara hälften skulle valt att handla imorgon istället hade det gått betydligt smidigare för resterande halva att handla idag. Men icke sa Nicke. Samma visa midsommar, jul, nyår osv osv osv. Snacka om att vi är vanemänniskor.

DN DN DN EX EX EX SVD SVD SVD

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela