Real Time Analytics

Livet På En Kant

Min vanliga tur! =(

Publicerad 2011-06-14 16:16:09 i Vanlig vardag,

Som jag skrev tidigare idag var det dags för röntgen idag. Det behövdes viss förberedelse för den. Bla en kanyl i armen. Sagt och gjort förbereddes detta med att jag fick kanylen av supermega XL storlek i vänster arm. Den jag redan hade i armen dög ju inte-den var ju blå. Jag skulle ha en grön. Ni vill inte veta hur det kändes när de tryckte in supermega kanylen i armen. Smärtan är obeskrivlig. När det helvetet väl är klart kommer min transportör, som tack och lov var tacksam att vila ögonen på. Röntgen var någonstans långt bort i sjukhuset som jag antagligen inte hittar tillbaka till. Visste ni att det finns upp- och nerförsbackar på våningsplan U1? Nähä, men nu har ni fått den relevanta informationen av mig. Vi kommer slutligen fram till röntgen. Enbart för att jag får veta att supermegakanylen sitter i fel arm. WTF? Antar att ni här fattar att ny kanyl ska in i andra armen, som redan var sönderstucken. Detta ledde till att kanylen stacks in i annat blodkärl på sidan av armen och hur det nu än är möjligt gjorde det ännu ondare. När röntgen är färdig transporteras jag åter igen genom hela sjukhuset. Nu med tre kanyler i armarna stickande s ut. Första jag gjorde när jag kom tillbaka var att trycka på larmknappen för att bli av med kanylerna. Nu ligger jag här och njuter av att vara en kanylfri människa. Bara för att ni ska förstå var alla kanylerna 4-5 cm långa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela