Real Time Analytics

Livet På En Kant

...och hur fan skriver man ett affärsmail till en japan?

Publicerad 2011-07-01 15:36:33 i Vanlig vardag,

Den frågan sitter jag och klurar på just nu. Jag har liksom aldrig skrivit ett sådant förut och jag har ingen aning om hur man formulerar det. Visserligen har jag träffat japaner och ätit middag med dem i "affärssyfte", men det var länge sedan nu och jag minnet efter det är sedan länge urholkat.

Hmm....jag har funderat på en livlina - ringa en vän. Jag vet en som var i Japan för ett tag sedan just i affärssyfte och det kan vara en början. Jag vill ju inte sjabbla bort det pga min klantighet.

Just det. Ni kanske undrar varför jag ska skriva det här mailet. Idag googlade jag runt lite och stötte på värsta grejen. Direkt när jag såg den fick jag akut habegär. Jag bara måste ha en sådan pryl själv och sedan tycker jag om att sälja och tjäna pengar. Den här prylen har inte ens kommit till Sverige och då kan jag passa på att vara först. Nu kanske någon annan har hunnit före, och så må vara, men jag tänker inte inte prova iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela