Real Time Analytics

Livet På En Kant

En häst fattigare???

Publicerad 2011-07-03 14:03:42 i Vanlig vardag,

Idag var det en familj ute och provred Norton. Det var en himla gullig familj och han verkade tycka mycket om dem. De var väldigt intresserade, eller rättare sagt ville de ha honom.

De kommer att bo på en gård utanför Enköping coh allting stämde jättebra. Nu måste jag bara smälta det lite och få in det mentalt i hjärnan. Min spontana reaktion var att det kommer att bli bra och passa både häst och ryttare. För honom skulle det definitivt bli bättre då han skulle bli riden mer regelbundet och ha några som hann pyssla och ta hand om honom mer än vad jag hinner idag.

Det rätta är att han flyttar. Det känns lite jobbigt att låta en häst som är gammal byta ryttare, men å andra sidan är det bättre att han fyller en funktion. Mycket att tänka på blev det här och lite ångest har jag, men mindre än man kan tro.

I min värld ska hästen fylla en funktion och "vara till nytta". Om han här kommer till en trevlig och gullig tjej som lär sig rida bra fyller han verkligen en funktion där han är en toppenläromästare.



Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-07-03 23:39:38

Just 17 jag måste ju redigera och ge dig bilderna från sist. Lär väl inte ha alltför mycket tid över till det imorrn dock.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela