Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag syndade precis

Publicerad 2011-01-13 22:34:30 i Vanlig vardag,

Ja, ni vet, jag ska ju snart flytta och då blir det ju lite som det blir med vissa saker. Tidigare har jag varit så väldigt noga med att plocka upp hundbajset efter mig, men allt eftersom det har närmat sig flyttdatum har jag blivit allt sämre på att plocka upp hundskiten efter Herr V. Ja, inte för att det är jobbigt eller så. Jag känner bara helt enkelt en, på sätt och vis kan vi kalla det lathet faktiskt. Det känns bara så otroligt onödigt. Betänk all den här snön som ligger nu. Hunden bajsar, det är mörkt ute och till imorgon har den liksom smält ner i snön och syns inte längre. Det blir lite principen syns inte - finns inte. Jag ska också passa på att han brukar leta upp en gran att bajsa vid och det är på sidan av gångvägen. Jag sjunker inte hur lågt som helst.

Idag uppstod då ett problem. Hunden satte sig mitt på gångvägen och jag har inte ens orkat ta med mig påsar ut de sista gångerna. I somras och höstas kunde jag ju ta en pinne och liksom sprätta det upp i skogen enligt syns inte - finns inte principen. Nu, precis som jag precis sa, är det fullt med snö ute och det betyder att pinnarna ligger under snön. Det kan alla räkna ut att det blir ett problem. Vad gör man då??? Jo, det kan jag också tala om. Man går fram till snövallen som är vid sidan av gångvägen och rycker loss en lite större snöklump. Den får inte vara för liten för man vill inte ha hundbajsa på vantarna. Sedan sprätter och rullar man om vartannat bajset till kanten. När det väl är där tar man den använda snöklumpen och lägger ovanpå enligt syns inte - finns inte principen.

Problemet var löst och jag och hunden promenerade vidare en bit och vänder sedan hemåt. Jag lyssnar på min mp3 och han sniffar snö. Det var faktiskt behagligt, halvmåne och sådär lagom kallt så man blir röd om kinderna. Jag filosoferade. Ända tills jag känner doften av hundbajs! Aj aj, hinner jag tänka. -somliga straffar Gud med en gång- går genom hjärnan. Går några steg till med ångest innan jag vågar titta under skon. Hinner även be till ovanstående en snabb-bön. Tittar försiktigt på min sko och pust jag kan andas ut. Inget hundbajs, men nu är jag faktiskt lite orolig. Ska han straffa mig för det här i ett senare skede? Vad har jag att vänta inför framtiden? Behöver jag vara orolig?

Nästa gång blir det påse med på rundan.

Jag kollade på den här sidan i brist på annat, men jag vet faktiskt inte vad påsarna heter på tyska.

Sedan hittade jag också att de hade hästgrejer bla skitksyggt schabrak för 20,95Euro. Måste kolla lite noggrannare, men det får jag göra imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela