Real Time Analytics

Livet På En Kant

Stora spåndagen!

Publicerad 2011-02-10 19:25:41 i Vanlig vardag,

Idag har vi hämtat spån, med vi menar jag Fanny, Lisa och jag. Det gick faktiskt ganska smidigt. Lite fadäser ska det ju till för att dagen ska kunna bli normal. Ett exempel är att bakluckan på bilen inte gick att stänga helt plötsligt. Ja ja, vi fick hem spån. 30 säckar för att vara exakt. Lagom mycket. Inhandlade på vägen dit munskydd och det var välbehövligt. Nästa gång ska det också bli ögonskydd. I vilken form är inte uttänkt ännu. Skidglasögon kanske är en bra idé.

Hästarna var ute medans jag var i stallet. Med hästarna ute menar jag just nu MB och Norton såklart. Ante står kvar inne i sin box och det känns faktiskt riktigt tråkigt. Idag var de andra två ute lite väl länge också. Jag hade inte tänkt det från början, men det blev lite stressigt mitt på dagen och tiden rann liksom iväg. Jag kollade Antes ben idag och jag måste nog säga att svullnaden inte gått ner sedan veterinären var där i måndags. En halv vecka kvar innan han ska vara bättre och det känns som att han inte kommer att hinna bli det. Nåväl. Nya tag på måndag och hoppas på bättring. Jag tror att han annars kommer att få något anti-inflammatoriskt. Det borde bli bra. Idag hade jag en känsla av att jag borde ha lindat benen och känslan brukar ha rätt.

För någon vecka sedan hade jag en liknande känsla och den skulle jag ha följt. Nu gjorde jag inte det och det blev inte så bra på den punkten. Magkänslan är alltid bra att följa. Imorgon gör jag ett stallbandage när jag kommer till stallet. Det blir nog bra.

Sitter och funderar på om det finns något som skulle kunna vara värt att titta på på TV, men det betvivlar jag. House är på tisdagar och idag är det torsdag. En liten dusch och bli av med allt spån skulle inte sitta fel, ja, ni förstår ju också att allt spån kan jag ju inte bli av med då kommer ju hela mitt huvud att försvinna. Det är det ytliga jag menar som jag fick idag på mig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela