Real Time Analytics

Livet På En Kant

Snön kan försvinna med en syndaflod

Publicerad 2011-02-21 21:53:14 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

På Expressens hemsida kan man läsa om några amerikanska "snillen" som förutspått att vi ska få en kall mars, april och sedan en varmare maj. Jag tycker det verkar vara bra. Då kan snön ligga kvar som den är med några lagom minusgrader. Ni vet så här lagom skönt väder. Sedan kan det tvärt slå om på någon dag och bli plus femton eller något i den stilen. Snön kan då försvinna som värsta syndafloden och sommaren kan göra entre.

Personligen ser jag jättemånga fördelar med det här. Den främsta är att vi slipper all förbannades slask som blir överallt. Speciellt eftersom vi har nötter som skottar snö och inte kan göra det ordentligt. Nu pratar jag om Stockholmsområdets snöröjare. Vi slipper lera i hagarna till hästarna och vi får vinter direkt till sommar. Vadkan bli bättre?

Jag har svårt att kunna se några nackdelar med det här.








http://www.expressen.se/nyheter/1.2339017/vaderinstitut-kylan-stannar-anda-in-i-maj
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/snoisbollar-siktade-pa-oland_5956341.svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela