Real Time Analytics

Livet På En Kant

SMHI varnar för kraftigt snöfall

Publicerad 2011-02-10 07:50:42 i Vanlig vardag,

Ja, på DN´s sida står det så idag. Jag förstår inte. Vill vädergudarna inte mig väl eller vad är det? Sist jag skulle ut och åka med släp var det likadant. Och nu igen! Skulle gärna se att Universalmakterna ville samarbeta lite med mig och inte motarbeta som dem verkar göra alltför ofta. Motarbeta kanske inte är precis rätt ord. Det mesta funkar ändå som jag vill. Universalmakten liksom lite mer fransar upp kanterna lite lagom i mitt liv.

Egentligen kanske det är för att livet ska bli lite mer underhållande. Lite djävulskap på utvalda platser här och var. Livet i allmänhet fungerar nog så. Snön hade kunnat få vänta någon dag till, men, men. Då är det åtminstone inte isgata ute. Sedan vet jag inte om jag tror på det här med Klass 1 och 2 varningar längre. Ibland är det betydligt värre med klass 1 än 2. En gång har jag också stött på klass 3. Det var faktiskt betydligt mer än klass 2. Där var skillnaden stor  och tydlig.

Idag är det spåndag och jag ska alldeles strax ta bussen iväg och åka till stallet. Det blir till att skotta spån i säck, men jag kan inte motivera att köpa 1 bal när jag får spån i säck för mer än en vecka för mindre pengar. Arbetet väger heller inte för att köpa en bal istället. Desutom tycker jag att spånet är bättre i säckarna än balarna. Visserligen är det kanske lite dammigt, men när man har hästar som Norton är det inte ett problem utan nästan tvärtom.

Hörde för någon dag sedan att om man ska prata med en "knepig" människa ska man prata utan bisatser. Jag har funderat lite på det och måste prova. Jag tycker ofta att jag har lite problem med att prata med den typen av människor, men det kanske beror på att jag inte kan anpassa mitt språk efter dem. Nu måste jag bara hitta en sådan för att utföra mitt lilla test. Det kanske låter lite psykopatiskt från min sida sett, men jag vill veta skillnaden.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-02-10 09:23:56

Testa på du. Hoppas inte jag blir försöksobjektet bara. Fast jag tror att jag inte är en sån knepig människa, men vad vet jag..

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-02-10 18:21:40

Ha ha, nej, det är du verkligen inte! =)

Jag tror inte heller att jag lyckats få till en mening utan bisats idag. Måste komma på hur man gör först. Tror inte heller att jag någonsin kommer att föra diskussion med den människa som jag kallade "knepig".

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela