Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ett bra och ett tråkigt besked

Publicerad 2011-02-27 20:52:22 i Hästarna,

Jag vet inte om ni vill att jag ska börja med det bra eller tråkiga beskedet. Nu är det ju inte riktigt så att ni kan svara medans jag skriver utan det blir upp till mig att avgöra. Jag börjar med det bra då ingår också erkännandet av "planering enligt Jenny". Efter lite strul med MB´s flytt. Allt var helt och hållet mitt eget fel eftersom jag aldrig ringde till det stället dit hon skulle flytta i tid. Hehe, det är äkta Jenny. Typiskt mig. Det innebar att de hade fullt och hade inte planerat för en häst till. Jag gjorde ju det här igår om ni undrar för den delen. Bättre sent än aldrig. Boxplatsen har jag sagt upp till den sista och det är imorgon. Jag antar att även ni kan räkna ut att det är ett problem, men skam den som ger sig. Naturligtvis hade jag en reservplan. Jag ringer Magda och kollar läget och hör om hon vet något. Oj, oj, de själva hade fullt och lite till. Nu inser till och med jag att jag har lite problem. Sätter mig och börjar leta igenom Bukefalos på annonser och hittar ett ställe - i Köping. Nåväl. Reservplan nummer två. Ringer dit och hon som svarade var lite upptagen och jag skulle ringa upp senare. Passar på att göra en snabb-googling och hittar deras hemsida. Surfar runt lite där och hittar en prislista. Priset var väl i överkant mot vad jag hade tänkt i min budget och det kändes lite halvt sisådär. Idag fick jag bekräftat att jag inte hade någon annan plats och ringde tillbaka dit. Det var mest i någon ren panikångestattack över att inte ha någon stallplats till imorgon. Jag har ju för sjutton bokat lastbilen och allt redan. Jag kan ju inte stå och betala för en lastbil som jag sedan inte kommer att köra. Den var faktiskt ganska dyr att hyra dessutom. Oj, det var ju inte mitt största problem nu igen. Problemet var ju att ena hästen inte hade någon stallplats från imorgon. Jag pratar med den här kvinnan och det här stället var ju mer än perfekt. Precis, exakt så som jag vill att det ska vara när hästen ska föla. ALLT är som jag vill ha det. Utom priset då, som var aningens för högt mot vad jag hade tänkt. Jag sa att jag skulle ringa tillbaka till henne när jag kom hem senare. Idag gick jag både till och från stallet och funderade på vägen. Nej, alltså det var prisvärt. När jag kom hem satte jag mig direkt och ringde upp till henne. Min häst har en stallplats och flyttar imorgon och jag är mer än nöjd. Det här känns bara så bra. Då till det tråkiga. Idag red jag min världens bästaste Norton och han var hur fin som helst. Jag skrittade först en sväng på vägen för att han ska få se annat än stallplanen bara och sedan red jag på ridbanan. Han var bara så underbar idag. Att hästen är 21 märks inte på ett enda ställe. Han är mjuk och fin och har fortfarande världens steg. När jag var färdig skrittade jag igen av honom och på vägen ner till stallet bestämde jag mig. Det är inte rättvist mot hästen att jag har honom kvar. Jag har inte tid. Han är fullt frisk och ridbar. Hos mig står han mest nu för jag hinner helt enkelt inte. Idag har jag därför beslutat att jag ska låna ut eller sälja honom till någon som det passar. Hästar ska arbeta och ridas. Norton älskade verkligen sitt arbete idag och han var mer än ambitiös. Det var så roligt och det är rätt mot honom att han får arbeta. Nu måste jag bara påbörja arbetet med att hitta någon som vill hoppa upp till och med 110-120(ibland) och som vill träna och tävla. Det borde inte vara så svårt, men när man lägger ut annonser svarar alltid en massa muppar. Någon ska jag väl hitta.

http://www.youtube.com/watch?v=FXMm3ZaY_Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela