Real Time Analytics

Livet På En Kant

Bara sex kvar nu

Publicerad 2011-02-19 18:36:55 i Vanlig vardag,

Ja, ni kanske tänkte på något annat när ni gick in på min blogg nu, men jag menar alltså sex dagar kvar till jag är ledig nästa gång. Idag jobbade jag första dagen på mitt nya extra-jobb. Det var varierande mot mitt vanliga, men kanske inte det mest spännande. Däremot hade jag väldigt trevliga arbetskamrater. De var väldigt trevliga och vänliga. Det kan jag iofs tänka mig eftersom arbetsgivaren är himla bra som person också. Jag tror att det kommer att vara ett passande extrajobb. Bra komplement till mitt vanliga.

Mitt när jag var som hungrigast var det en av de andra som började prata om att hon fått hem en kasse med mat och tillhörande recept. Hon berättade om den färska laxen hon fått i påsen och då började jag nästan dreggla. Sedan fortsatte hon att berätta om de stora hemlagade köttbullarna med jättegod sås till och då dog jag nästan. Jag har hört talas om den här "matkassen" på reklam på radio, men jag orkar inte lyssna och blir istället trött på reklamen. Nu blev jag sugen på att kolla upp lite noggrannare vad det är för något. Egentligen tycker jag att 740:-(tror det var det hon sa att det kostade) är lite för mycket pengar för fyra måltider, men hon sa att det var många portioner till varje maträtt. Roligt att få hem något som man kanske aldrig skulle komma på att laga annars. Jag funderar nu på att beställa provpåsen för 500:-. Det hette Linas Matkasse förresten; Linas Matkasse

Jag ska jobba där imorgon också. Då ska jag ta med mig eget kaffe för idag fick jag låna. Nu ska jag ta en varm dusch och sedan ska jag softa lite och lägga mig tidigt för jag känner mig trött och grinig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela