Real Time Analytics

Livet På En Kant

Stallrenoveringen färdig för den här gången

Publicerad 2011-12-28 22:40:55 i Vanlig vardag,

Nu är det färdigt så att den nya hästen kan flytta in. Jag och Vson gjorde det sista idag och ja, vi är nöjda med våra renoveringar.

Det började med att vi pratade med Hyresvärden om att vi behövde hjälp med att korta några plankor och självklart fick vi hjälp med det. Jag sa att vi bara skulle ner till stallet och hämta dem. Nu känner inte han mig och förstår att "bara ner och hämta dem" kan ta upp till, jag skulle gissa på, två timmar. Det vet ju inte han så han stod tydligen ute och frös en stund innan han gick in igen - Sorry!!!

Iaf så fixade vi plankorna och jag fick även en liten skiva att täcka hålet på den bakre väggen. Som sagt är vi väldigt nöjda och vi tycker att vi är oooootroligt duktiga jag och V. När vi gjort det här  fixade vi med våra hästar och nej, idag borstade vi inte bort någon lera på benen.

Vi började så här. Plankor som var 1 cm för långa. Det funkar liksom inte.



Utan dem blev väggen verkligen låg. Ingen häst som kan bo här inte.


Så här såg det ut inifrån.



Vson kontrollerar och säger bara: Det här är katastrof! Åtgärder måste vidtas omgående.



Det här är fan inte heller ok! Jag kan ju stoppa in hela näsan här. Hade utsikten varit fin hade det kanske varit en annan sak, men jag ser bara isolering här. Fix it, please!!


Behöver jag ens säga att vissa problem uppstod. Plankan som kortades för att passa in där bultarna som håller skenan på plats blev inte tillräckligt kort och ingen planka passade in precis där. Imorgon får ni se resultatet!


Ni får se resultatet imorgon. =P Jag är ju lantis nu och bilderna tar sådan tid att ladda upp. Har liksom inte hunnit skaffa annat internet och det är här ju väldigt segt ute på landet.

Just det, tänkte svara på frågan också. Jo, jag hade en man som skulle hjälpa mig, men jag orkar inte hålla på med dem så jag beslöt mig för att skita i denne och fixa stallet själv. Män är ändå bara besvärliga och dumma i huvudet. Dessutom tänker 99% bara med pitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela