Real Time Analytics

Livet På En Kant

Oj, oj, oj! VERKLIGEN något att tänka på

Publicerad 2011-12-29 21:35:52 i Vanlig vardag,

Jag kom precis hem. Mitt nya liv som stallinnehavare verkar innebära sena kvällar. Inte för att jag egentligen behöver vara kvar så länge utan mer av den anledningen att jag haft så mycket vid sidan av att göra. Och det där med att stallrenoveringen var färdig för den här gången var en sanning med modifikation. Jag lagade idag också, men det gick mindre bra. Ante envisas med att flytta stolpar mellan boxar och den här gången fick jag faktiskt inte tillbaka den med släggan. Hmm....blir till att lösa imorgon.

Sedan kom det hö idag och hästarna blev glada, mätta och belåtna. Det känns otroligt bra när man vet att man har mat hemma till hästarna. Idag när jag såg hur mycket plats höet tar är det bara att inse att begränsningen gällande antal balar jag kan köpa per gång är 6 stycken. En maskinhall håller på att byggas och kommer att sättas upp i vår, men på gårdsplanen där det annars brukar finnas bra med plats ligger en massa takstolar, balkar, tältfasad och annat.

Nu då till det jag behöver tänka på. Sova på saker är det första jag ska göra. Sedan ska jag sätta mig ner och räkna på det. Efter det ska jag ta ett beslut. Det gäller en av mina hästar och om det blir så kommer jag att ha ännu en plats att hyra ut. En jättebra lösning för mig är det egentligen, men vi får se vilket beslut jag tar. Beslutet måste dock tas ganska omgående på bara några dagar.

Ska sätta mig och uppdatera renoveringsprojektet sedan igår så ni får strax bilder. Lantisuppkopplingen var dock ovanligt seg idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela