Real Time Analytics

Livet På En Kant

Om livet - idag lärde jag mig faktiskt något om mig själv

Publicerad 2011-04-22 20:38:34 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Jag tror att livet ser ut som ett enda stort träd. Mest liknar det som en ek. Roten är själva livet som är vårat och i det finns grenar och sedan mindre grenar och sedan mindre osv.

Jag tror att tanken med ens liv är att man ska komma till toppen. Toppen når man naturligtvis inte förrän man dör. Livet lever man för att lära någonting. Något som vi själva inte kan gissa oss till utan det kommer som en lärdom när man ser tillbaka på det liv man levt. Genom hela livet får man också flera valmöjligheter, alla grenar som sticker ut överallt. Tar man fel väg kanske man får gå en omväg för att komma tillbaka till den raka banan i mitt igen. Det är på de här vägarna vi lär oss saker. Fattar vi inte första gången blir nästa omväg större, och sedan större, och större, och större. Jag kommer inte riktigt på något bra exempel, men jag hoppas att ni fattar ändå vad jag är ute efter.

Jag råkade ta en jävla omkrok förut. De flesta som känner mig vet vilket litet sidospår jag hamnade på. Jag har fortfarande inte lyckats arbeta bort alla sviter av det, men jag jobbar för fullt på det och har för avsikt att lyckas. Jag hoppas och ber verkligen att jag lärt mig något av det. Om inte annat har jag blivit en betydligt bättre människa och jag vill inte byta tillbaka till mitt gamla jag.

Idag lärde jag mig något om mig själv. Jag är faktiskt rädd för människor från mitt gamla liv, eller rädd för människor under och innan det här lilla sidospåret. Av någon anledning har jag fått för mig att de tycker att jag är konstig och inte vill ha något med mig att göra. Idag, trots att jag smög omkring och försökte gömma mig, stötte jag ändå ihop med en sådan här på mitt jobb. Jag trodde att hon inte hade sett mig, men ack så fel jag hade. Vi pratade lite om jobbet och att jag jobbade där. Jag berättade att det bara var extra nu och att jag tänkt göra något annat och då svarar människan: "Vilken tur för oss att DU är här". What? Tycker det att det är bra? Är jag inte korkad, konstig, idiot, besvärlig, dum-i-huvudet eller vad mer jag nu kan komma på att jag skulle kunna vara? Tycker de att jag är bra? Jag blev först förvånad och sedan när jag kom på att de tyckte att JAG var bra. Ja, då blev jag glad. Är det så att jag behöver ändra min inställning till mig själv nu? Varför tycker jag att jag är dålig och korkad och allt det där?

Sedan precis när jag skulle åka hem träffade jag en till. Dum som jag är ställer jag mig i profil mot människan och hoppas att hon inte ska se mig- ack igen, så fel jag hade. Hon frågade först om det inte var "jag" och sedan sa hon: Vad roligt att se dig här! Hon tyckte faktiskt det också. Fan att man ska vara så orättvis mot sig själv. Jag skulle gärna veta vad ni tycker om mig. Jag kan ta kritik och tycker ni att jag är dum i huvudet så är det ok att skriva det och vara anonym. Please -- kommentera!!!!

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-04-22 20:46:19

Jag tycker om dig Jenny! Du är en ärlig person som är väldigt trevlig, men kanske en aning mycket mystik runt om dig har jag märkt i bloggen. Fast å andra sidan så gillar jag den du är just nu och skiter i hur du var förut även om man förstås är nyfiken.

Hoppas det var en okej kommentar och att du förstår vad jag menar.

Postat av: Lindah Lindholm (Sjöberg)

Publicerad 2011-04-22 23:41:42

Jag har inte träffat dig på flera år, men jag har grymt svårt att tro att du är något annat än lika bra som du var back in the days. Har inte en aning om var ditt sidospår tog dig, men oftast så kommer vi ju ur kriser som starkare människor.

Skulle vi ses så skulle jag ärligt säga att det är kul att se dig!

Postat av: Eve

Publicerad 2011-04-23 05:49:18

Du är långt ifrån dum i huvudet Jenny och det vet du själv lilla fröken med högt IQ :).

Du är saklig av dig av naturen och du är öppen i dina sinnen tycker jag. Du accepterar om man har en annan åsikt, du är lätt att prata med, du är påläst och jag tycker fruktansvärt mycket om dig.

MEN jag måste tillägga: Att vara anonym fungerar ju sådär eller hur? Hahahaha

Kram!

Postat av: Anette

Publicerad 2011-04-23 07:44:24

Jag kan relatera mkt till din beskrivning av livet som ett träd! Omvägarna finns där för att man ska lära sig saker.

Det vore synd om du "lärde" dig att du är ngt du inte är. Som du skriver, dum, konstig besvärlig. För det är du inte!

Jag vet inte vilken sorts omväg du tog och vad den innebar för dig. Men uppenbarligen så gjorde du intryck på de människorna du nu träffat igen och de säger bra saker om dig. Så ta åt dig av det och lyssna inte på din egen röst när den försöker intala dig ngt annat dumt!

Det är länge sen vi lärde känna varandra och länge sedan vi träffades. Men då var du en bra människa, öppen och rolig och snäll och jag är övertygad om att du fortfarande är det!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela