Real Time Analytics

Livet På En Kant

Manshjärnor vs knulla?

Publicerad 2011-04-06 17:29:41 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Dagen har ägnats åt tankar åt både ditten och datten. Överlag har jag känt mig lite pessimistisk. Vissa saker har dock varit underhållande, medans andra har framkallat början till magsår. Magsårsdelen tänker jag åtgärda snarast möjligt. Det håller inte längre. Underhållningen tänker jag berätta om.

Det förhåller sig nämligen så att jag har ledsnat på människors skitsnack, eller egentligen vet jag inte om det är skitsnack heller. Ni vet, det här som folk säger när "personen" inte är i rummet, men när personen är i rummet snackar de inte alls eller är trevliga. Va fan! Bestäm er för helvete. Man kan inte vara både och. Det här har jag ledsnat på nu och har funderat lite på hur jag ska kunna åtgärda,  åtminstone så jag slipper lyssna. Hate it! av flera anledningar. Ett, jag själv dras himla lätt med och börjar likadant och två, jag mår faktiskt dåligt av att höra på skiten.

Därför har jag kommit på att jag måste åtgärda detta. Ett alternativ jag kommit på är att helt enkelt tala om för person B att person A har åsikter om denne nästa gång alla tre vistas på samma ställe. Det alternativ känns inte så bra för då har jag fått för mig att person B kan bli lite ledsen. Alternativ nummer två är att fråga person A om den inte "fått knulla på länge". Det kan också vara känsligt för det är faktiskt så det brukar förhålla sig och person A blir med största sannolikhet sur. Alternativ 3, endast genomförbart om båda personerna är män, är att fråga person A om denne är bög eftersom den verkar vara besatt av person B eftersom denne inte pratar om annat.

Jag tror att både du och jag kan konstatera att alla de här alternativen kan få negativa konsekvenser för mig. Därför har jag dragit lite på att åtgärda detta, men jag börjar seriöst ledsna på snacket. Jag är ju en svart-vit människa utan gråskala och snart har jag övergått till mitt kolsvarta tillstånd på den här punkten. Det är inte bra.

Idag gjorde jag därför en liten status på facebook där jag skrev:
"Sitter och funderar på om det är 'tiga är silver, tala är guld' eller 'tala är silver, tiga är guld' som gäller, men har en känsla av att det är det sistnämnda som gäller när bitter och knulla ingår i det man tänkte säga."

Detta resulterade i att jag fick sms från en man som tydligen verkade vara lite sugen och nu undrar jag: Hur fan fungerar en manshjärna? Det är ju inte jag som är bitter. Fattar inte manshjärnan det eller? Går den enbart en efter kvinna-knulla och gör en koppling, eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela