Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag förstår varför jag är singel nu

Publicerad 2011-04-15 20:23:39 i Hästarna,

Den här dagen började väldigt tidigt. Sedan har den fortgått och jag vet faktiskt inte riktigt hur den har gått till och jag vet inte om jag hunnit lite eller mycket.

Dagen inleddes med att Fanny hämtade mig i Glädjen och vi åkte och köpte torv till mina hästar. Jag skulle ju köpa foder till Norton också, men butiken var stängd. Jag har annan mat till honom kvar och den måste jag slänga om jag inte gör av med den så han kan ju få av den så länge. När vi kom till stallet åt vi lite lunch i solen. Det var skönt. Då dör även Sara och Eve upp och vi satt där ute ett bra tag.

Fanny skulle rida lektion vid två och jag skulle vara fotograf. En del bilder blev ganska bra, medans andra blev både för ljusa och för mörka. Sedan när hennes lektion var slut mockade jag och fixade maten till hästarna. Jag har burit ut en  tunna till vatten idag också. Det har jag haft lite dåligt samvete över. Visserligen har jag ställt ut två hinkar med vatten, men det blir inte så mycket till två stora hästar och tre mål mat.

Sedan red jag Norton en sväng och Fanny fotade mig. Norton är verkligen så himla fin att rida. Jag hoppas att jag hittar en medryttare nu som vill träna med honom. Jag har lagt ut en annons och fått några svar. Ikväll eller imorgon ska jag titta igenom dem och sortera ut vilka som verkar ok.

Efter Norton red jag även Ante och han är lite tjurig ibland när han blir trött, men jag tycker att han blir bättre och bättre på det. Båda hästarna red jag ute i hagen och Ante är så söt för han hoppar över några grenar som ligger där. Det är inte bara så att han galopperar lite större utan han tar verkligen små skutt. Han är en inbiten hoppehäst.

Idag såg jag att en av hans tänder såg lite konstig ut. Han har precis tappat de sista mjölktänderna och en är kvar, men jag vet inte om det var ok eller om det var något fel. Jag ska hålla koll några dagar annars får jag ringa ut veterinären så får hon komma och kolla på det. Jag tror att det bara är att han håller på att tappa den sista. Den nya har kommit upp bakom.

Nu är jag hemma och alla de här sakerna tog faktiskt hela nio timmar. =) Jag förstår varför jag är singel. Grejen är den att jag inte vill byta ut det här heller. Det är lite take it or leave it som gäller om man vill vara med mig. Inte för att jag på något sätt vill ha någon ut till stallet. Jag vill bara inte ha gnället på att jag spenderar typ hela mitt liv där ute. Jag har faktiskt haft en toppendag och jag vill leva så här. Det finns nog bara två alternativ när det gäller det här. Nummer ett är att hitta en likasinnad, som tycker om att vara ute. Nummer två är att hitta någon som har ett intresse som tar lika mycket tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela