Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det här håller inte!

Publicerad 2011-04-02 09:54:29 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Igår skrev jag om min förbannades ångest. Den måste väck nu. Jag måste tillsätta drastiska åtgärder för att få fanskapet att försvinna och det måste ske idag. Imorse vaknade jag med Ångesten. Det var fruktansvärt. Nu har jag valt fel stig att svänga in på i mitt liv. Jag får helt enkelt ta och backa tillbaka till huvudleden och fortsätta där. Den fungerade ju bra.

Allt det här bottnar sig i min rädsla för att inte räcka till. När det börjar tryta på den fronten, ja, det är då Ångesten dyker upp. Slaget om stigen här då. Det bara kan jag inte förlora. Mer än stigen står på spel och jag tänker inte riskera något. Jag har dessutom svårt att lita på andra människor och blir lätt lite paranoid. Nej, huvudleden är bättre just nu. Jag ska köra på den tills Ångesten har börjat släppa taget. Då kan jag prova igen.

Nu på morgonen har det varit lite softar dag. Visserligen fick jag en förfrågan om arbete, men jag har ju stämmt träff nu mitt på dagen och lite social kan jag passa på att vara ibland. Speciellt när det är roliga människor. Nu när jag har gjort slut, med ångesten då alltså, kanske jag faktiskt har lust att göra något. Ikväll har jag inte heller hunden. Ibland känns han som en stoppkloss när man ska göra något, men jag skulle inte byta ut honom för det. Han är ju min V. På sommaren är det bra när uteserveringarna är öppna för då kan Vson följa med ut. Förut tyckte han att det var roligt att vara partyhund, men han verkar ha åldrats.

Däremot hörde jag igår om en annan person som valt att inte dricka alkohol. Nu har jag visserligen druckit lite vin och så ibland. Skönt med fler som har samma inställning. Det var ganska länge som jag drack ingenting faktiskt och det var inte förrän förra sommaren som jag började dricka lite igen. Nu verkar jag ha hittat en lagom nivå. För någon vecka sedan var vi två som drack ur samma flaska och jag trodde att den var slut på morgonen, men när jag tittade hade vi två lyckats dela på en halv flaska. Lagom liksom. Vinet var sjukligt gott.

Jag märkt en tendens när det gäller att skriva här. Det är ungefär som att det man skriver blir sant. Nog för att det rimligtvis borde vara så att man skriver om det som hänt under dagen, men i början vände jag och skrev om det positiva under dagen och tryckte undan eventuella negativa saker. Nu har jag gett vika för det här och blivit en bitterskrivare. Genast har mitt liv fått mer influenser av negativitet. Jag måste genast ändra på detta och köra på trycka-undan stilen. Då kommer mitt liv att bli bra igen och inte så här bittert som det kändes igår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela